Az iskolába készülő gyerekek szülei gyakran keresnek meg azzal a problémával, hogy a ceruzafogás még komoly problémát jelent, valahogy nem elég ügyesek az ujjacskák, igazából nem is szeret rajzolni, és az elkészült művek alig-alig felismerhetőek.
Nagyon sok ötletes játék alkalmas arra, hogy felkeltsük a gyerekek érdeklődését a rajzolás iránt, fejlesszük finommotorikájukat, megerősítsük a kéz izmait. azt javaslom, a megoldást ne csak a színes ceruzákban és a rajzpapírban keressük!
Több éves tapasztalatom, hogy például ez a formabontó, kreatív, többfunkciós kis tábla azonnal felkelti a gyerekek érdeklődését, kitartóan és lelkesen rajzolnak bele, akár csak úgy szabadon, vagy célzottan, egy másik fejlesztendő terület bevonásával is. Az én táblámat kétféleképpen lehet használni: ha búzadarát, sót, cukrot, rizst vagy lisztet szórtok bele, a kis ujjaikkal rajzolhatnak a gyerekek, de ha üresen marad, táblakrétával használható, ami szintén nagyon fejlesztő hatású, mert a kréta fogásánál is ugyanazt a három ujjunkat használjuk, ugyanúgy csippentő mozdulattal, mint a ceruzafogásnál. Ezzel a formabontó megoldással nem csak a későbbi szépírást alapozzuk meg, de egy remek móka is, hiszen most egy kicsit másképpen játszunk, és a kivitelezéséhez mindössze a konyháig kell elsétálnunk. Minőségi időt tölthetünk el együtt a gyermekünkkel, amig ő rajzolgat a konyhaasztalon, beszélgethetünk, és egy füst alatt az ebéd vagy vacsora is elkészülhet. Fejleszti az íráskészséget, tapintást, kreativitást, fantáziát, finommotorikát, szem-kéz koordinációt, figyelmet, megfigyelőkészséget, stb…
Készíts te is varázstálcát!
Szükség van hozzá egy tálcára, fekete táblafóliára, a konyhából búzadarára, cukorra, sóra vagy rizsre és a gyerekek ujjacskáira

A képeken színes ceruzasablonra különböző betűelemeket rajzoltam, mi úgy játszunk vele, hogy a ceruzát négy-öt másodpercen keresztül nézik a gyerekek, majd emlékezetből kell lerajzolniuk a táblára. Úgy is lehet játszani, hogy a gyerekek párban egymás mögé ülnek, és amit a hátul ülő gyerek rajzol az elöl ülő hátára a ceruzasablonról, azt kell az elöl ülőnek lerajzolni.




