A gyerekek sikeres iskolai teljesítményéhez elengedhetetlen, hogy a látottakat, hallottakat pontosan fel tudják idézni, pontosan vissza tudjanak emlékezni. A gyerekeket nagyon érdekli a körülöttük lévő világ, szűkebb és tágabb környezetük. Az Afrikában élő állatokkal gyakran találkozunk az állatkertben, képeskönyvekben, mesékben. Az egyik kis tanítványom különösen vonzódik hozzájuk, kedvence az oroszlán. Ez adta az ötletet ennek a játéknak az elkészítéséhez.
Irány Afrika, irány a szafari park!

Készítsétek el a játékot!
- Töltsétek le a poszt végén található pdf-et, és nyomtassátok ki.
- Vágjátok ki a játék elemeit, majd lamináljátok, így tartósabb lesz.
Játékszabály:
Minden játékos választ egy játéktáblát. Két féle táblát is találtok a csomagban, az egyiken kisfiú, a másikon kislány van. Az állatokat ábrázoló kis kártyákat tegyétek középre, például egy tálcára. Játékból elutazunk Afrikába, és a szafari parkban elbújunk a fa mögé, ahonnan megfigyelhetjük az éppen arra sétáló állatokat. Ezek az állatok a nagyobb kártyákon láthatók, három féle nehézségi fokozatú kártyát készítettem, így kisebbekkel és nagyobbakkal is játszhatjátok. Van négy-, öt- és hat állatot ábrázoló kép. Ezekből húzzon egyet minden gyerek, úgy, hogy nem látja a képen szereplő állatokat, csak a kártya hátulját. Ezeket a kártyákat a játéktábla tetején a távcsővel jelölt sávba tegye le. Miután megfordította, kis ideig memorizálja (5-10 mp), majd fordítsa le, és emlékezetből próbálja kirakni a tálcán található kártyákból a látottakat. Ha végzett, a fenti kártya visszafordításával ellenőrizheti, hogy helyesen emlékezett-e. Nemcsak az fontos, hogy megegyezzenek az állatok a feladatkártyán látottakkal, a sorrendnek is stimmelnie kell.



Mi nagyon jól szórakoztunk! Nézzétek meg a videót, biztosan ti is kedvet kaptok a játékhoz!