A nyár slágere a „Melyik kalóz nevet a végén” játék volt. Nagyon szerették a gyerekek, mert ez egy pörgős társasjáték, hamar van nyertese, és izgalmas is, mert könnyen fordul a kocka. Akár ténylegesen, akár úgy, hogy az utolsó percben lesz utolsóból első.

Ezen felbuzdulva elkészítettem a játék őszi változatát is.

Az óvodai foglalkozásokon a grafomotorika fejlesztése kiemelkedő fontosságú a gyerekek fejlődése és iskolai előkészítése szempontjából. A finommozgások fejlesztése sokkal többet takar, mint pusztán a rajzolás és írás képességeinek fejlesztését

  • Javítja a gyerekek finommotoros készségeit. Ez magában foglalja az ujjak mozgékonyságát és erősségét, amire szüksége lesz az írás során. A kézmozgások finomhangolása segít a betűk és számok pontosabb megírásában, valamint a rajzok részletgazdagabb elkészítésében.
  • Az óvodai grafomotorikai tevékenységek segítik a szem-kéz koordinációt. Ennek a képességnek a fejlesztése elengedhetetlen az írás, rajzolás és egyéb tevékenységek során. A gyerekek megtanulják, hogyan mozgassák a kezüket a szemük irányításával, hogy a kívánt eredményt érjék el.
  • A gyerekek megismerik az íróeszközök használatát. Megtanulják, hogyan tartsák megfelelően a ceruzát vagy tollat, és hogyan alkalmazzák azokat az írásban és rajzban. Ez az előkészítő lépés elengedhetetlen az írás megkezdése előtt.
  • Segíti a gyerekeket a vizuális percepció kialakításában. Ezáltal könnyebben ismerik fel az alakzatokat, betűket és számokat. A jó vizuális percepció a betűfelismerés és a számok értelmezése szempontjából kulcsfontosságú.
  • Érdemes kiemelni, hogy a grafomotorikai tevékenységek ösztönzik a kreativitást és önkifejezést. A gyerekek szabadon rajzolhatnak és írhatnak, ami segít az érzelmek és gondolatok kifejezésében.
  • Ezek a tevékenységek segítik a gyerekeket a tanulásban és az utasítások követésében. A rajzok és írás segítségével a gyerekek könnyebben megérthetik az óvodai feladatokat és iránymutatásokat.
  • Növeli az önbizalmat és önállóságot. Amikor a gyerekek látják, hogy képesek rajzolni és írni, az önbizalmuk növekszik, és több önbizalommal állnak a tanulás elé. Az írás-olvasás előtti készségek fejlesztése nagyban javítja az iskolai teljesítményt és a tanulás iránti motivációt. A gyerekek magabiztosabbak lesznek az iskolai feladatokban, és kevésbé félnek az új kihívásoktól.

Ez a játék egy kiváló lehetőség ezeknek a képességeknek a fejlesztésére.

Elkészítése pont ugyanúgy történik, mint a „Melyik kalóz nevet a végén?” társasjátéknál, ezt egy korábbi posztban megtaláljátok.

Játékszabály:

Őszi kincsvadászatra indult Panni.
Gyertek ti is!

Minden gyerek válasszon egy termést, és tegye egy vonalra a játéktáblán, így tippelve meg, melyiket fogja a legtöbbször átrajzolni! Aki jól tippelt, kap egy gesztenyét.

Aki a legtöbb gesztenyét gyűjti össze a játék során, az nyer.

Kincskeresésre fel!

Ezt a játékot is megtalálod az őszi játékcsomagban! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük