A grafomotoros készség fejlesztésének a célja az írás és a vonalvezetés megalapozása és fejlesztése, az összerendezett írásmozgások létrehozása. Ez a játékcsomag hivatott ezt elősegíteni, az érési folyamatokat megsegíteni.
A játék elkészítése:
- Töltsétek le, nyomtassátok és vágjátok ki a lapokat és kártyákat.
- Én szoktam hátlapot ragasztani rájuk, így nem lesz átlátszó, ami nagyon fontos például a memóriajátéknál.
- Lehetőség szerint lamináljátok le a kivágott lapokat, mert így sokkal tartósabb lesz a játék.
Játékszabály:
Dobj és rajzolj!


Ehhez a játékhoz szükséged lesz dobókockára és filctollra, zsírkrétára vagy színes ceruzára. Ezeket a lapokat én nem lamináltam le, ha te szeretnéd laminálni, akkor letörölhető filccel tudtok rá írni. Annyi példányban nyomtassátok ki a lapokat, ahányan játszanak a gyerekek. Minden gyerek kapjon egy játéklapot, egy dobókockát és a megfelelő színű íróeszközöket. Én egy műanyag lapostányért is szoktam adni a gyerekeknek, hogy abba dobjanak. A gyerekek egymás után dobnak, minden kidobott számhoz tartozik egy szín és egy betűelem. Ezt kell megkeresni a lapon, és egyet-egyet átrajzolni a megfelelő színnel. Ha elfogyott az a betűelem, amit át kellene rajzolni, akkor kimarad egy körből. Ilyenkor kezd igazán izgalmassá válni a játék. Az nyer, akinek először fogy el az összes betűeleme. Találtok a csomagban egy rövidebb (kevesebb betűelem) és egy hosszabb (több betűelem) változatot.
Bingó


A játék úgy kezdődik, hogy minden játékos kap egy bingó játéklapot. A játékvezető felmutat egy betűelemet ábrázoló kártyát, a játékosok pedig megkeresik azt. A megtalált betűelemet átrajzolhatják, megformázhatják gyurmából, zseníliadrótból. A lényeg, hogy ha egymás mellett, alatt vagy átlósan 3 betűelem elkészül, akkor bingót kiált. Természetesen itt nincs vége a játéknak, mert az összes elemet meg kell keresni. Négy különféle bingótábla tartozik a játékhoz, így nem tudják egymásról lekukucskálni a megoldást. 😊 Nálam az a szokás, hogy bingó esetén egy franciadrazsé a jutalom. Természetesen ez alól a gyurmás játék kivétel.
Memóriajáték


A letöltött memóriakártya lapokat duplán nyomtasd ki, hogy párban legyenek. Én ajánlom, hogy ragassz neki színes papírból hátteret, csak ez után vágd ki és lamináld le. Négy féle színben készült el a játék, így tetszés szerint bonyolítható. A legegyszerűbb változat, amit a fenti képen látsz, ott a világoskék elemek vannak duplán nyomtatva. Ügyesebb gyerekekkel játszhatjuk úgy is, hogy választunk mellé egy másik színt és akkor már arra is figyelni kell, hogy a párok azonos színűek legyenek.
A lefordított lapokat a játékosok kettesével megfordítják. Ha párt találnak, elvehetik és gyűjthetik maguk előtt. Ha nem párt fordítottak meg, akkor a lapokat újra vissza kell fordítani és a helyén hagyni. Az nyer, aki a legtöbb kártyát gyűjti össze a játék végére.
Tekergő

Egy játék, hét változat.
Tekergő
Ennek a játékcsomagnak a célja a grafomotoros készség fejlesztése. A csomag 4 játékot tartalmaz. Az iskolába készülő gyerekek számára fontos az írás és vonalvezetés megalapozása, fejlesztése. A sikeres iskolai tanulás feltétele többek között az összerendezett írásmozgások létrehozása. Ez a játékcsomag sokoldalú, gazdag lehetőséget ad ennek létrehozására, az érési folyamatok segítésére. Igyekeztem úgy összeállítani a játékokat…